Eu,maneaua si copilaria


Nici nu stiu cum dracu sa incep. O sa scriu despre manele, ciudat, nu?!
Era odata ca niciodata un post Taraf TV, cica mai este si acu', lasa-l sa fie.. Acolo cantau tiganii toata ziua, toata noaptea si in extra-time. Puteai trimite SMS-uri (platite,logic $$$$$$$) si sa ii intrerupi melodia altui fraier care platise pentru o video-dedicatie. Erau numerotate piesele. De ce scriu asta?
Am observat intr-o zi ca au ajuns pe la 13.000 de manele. Cum dracu mai pot 'produce' piese acesti oameni? Au acelasi ritm si aceleasi versuri doar ca intr-o 'configuratie' putin diferita de fiecare data.
Imi amintesc ca acu' vreo 5-6-7 ani rupeam si eu manelele. Cred ca toti faceam acelasi lucru (sariti cu gura ca-s cocalar, fix in 14 ma doare), desi nu recunoaste aproape nimeni..Din fericire pentru mine m-am oprit cand au ajuns pe la 2000 cu numaratoarea cei de la Taraf (thanks God).
Oameni ca Nicoale Guta (mi se parea un ciudat), Adrian Copilu' Menune (cred ca asta-i numele complet) sau Florin Scrumbie erau idolii mei. Noo' stiam eu de Iron Maiden, Metallica sau Modern Talking p-atunci. Imi placeau, recunosc. Transmiteau ceva prin melodiile lor. Momentul cand tatal meu a cumparat o combina muzicala si cateva casete imi inunda sinapsele. Dadeam play si replay toata ziua cred la "De ce ma minti" (sau ceva asemanator) si nu ma deranja. Nu imi zicea lumea:"ete cocalaru' dracu, rupe maneaua si se da roacher imputit". Peste tot rageau difuzoarele pe ritmuri orientale,lautaresti.
Interesant e faptul ca in toate 'compozitiile', cantaretul, recte idolu' meu se intitula "sefu' banilor" / "mafeotu nambar oan" si alte chestii de genu' dar pe mine nu ma deranja ca el incerca sa imi trimita un mesaj gen:"eu-s b0$$u, tu stai chill acolo si asculta-ma!".
Sa va explic de ce il uram pe Guta. Cateva fragmente din poveste imi revin in memorie. Cred ca din cauza ca ACM, care se intitula "regele manelelor" a fost devansat de nea Nicolae. Nu intelegeam de ce..
Melodii precum cele de mai jos imi faceau ziua ma frumoasa. Mergeam cu bicicleta si apoi veneam si-mi luam portia zilnica..


Apoi am inceput s-ascult rock. Thanks Dane :*! Asa au trecut anii si am dat uitarii manelele.
Astea noi nu cred ca pot fi numite muzica. Guta isi numea albumele "compilatia XXXX nr. 5125125125122151251". Asa de multe melodii scotea:)). Am ascultat manele si nu imi e rusine sa recunosc!
Am ajuns sa iubesc rock-ul precum iubeam manelele in trecut..

Nu-s cocalar si nici 'manelar' asa ca nu ma etichetati precum unul! :))

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea!